SENSORYCZNE POPOŁUDNIE

W ramach akcji społecznej #zawszerazemnigdyosobno  , której celem jest rozwijanie empatii wobec osób z niepełnosprawnością oraz relacji opartej na szacunku i akceptacji, młodzież naszej szkoły brała czynny udział w przygotowaniu warsztatów dla dzieci z Publicznego Przedszkola w Tymowej pod nazwą „SENSORYCZNE POPOŁUDNIE”. Zmysły to nasz przewodnik po świecie. Dzięki nim człowiek może prawidłowo funkcjonować, rozwijać się i komunikować z otoczeniem, a także wyrażać swoje potrzeby.

Aby dostarczyć dzieciom jak najwięcej bodźców do poznawania, przeżywania, doświadczania i tworzenia uczniowie kl. V sumiennie zabrali się do pracy. Przedszkolaki rozpoznawały dźwięki różnych instrumentów muzycznych. Następnie zaproszono ich do doświadczeń, których celem było dostarczenie bodźców do rozwoju zmysłów oraz wzbogacenie dziecięcego świata doznań poprzez min. : rozpoznawanie smaków i zapachów różnych artykułów spożywczych bez udziału zmysłu wzroku, rozpoznanie przedmiotów za pomocą dotyku przez losowanie balonów sensorycznych, nawlekanie na sznurek koralików, nakrętek i makaronu przy użyciu gumowych rękawic, rozwiązywanie kart pracy rozwijających percepcję wzrokową.

Nasi uczniowie solidnie wywiązali się z powierzonych im zadań. Wcielenie się w rolę koordynatorów pracy młodszych kolegów było dla nich niezwykle ciekawym doświadczeniem.