- Uczniowie, rodzice oraz nauczyciele w okresie czasowego ograniczenia działalności szkoły korzystają z pomocy psychologiczno-pedagogicznej wyłącznie w formie zdalnej, na zasadach ustalonych z nauczycielem-specjalistą.
- Nauczyciele i specjaliści udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej korzystają z możliwych form pracy zdalnej:
– rozmowa głosowa/rozmowa tekstowa za pośrednictwem programu G-Suite (indywidualna lub grupowa);
– przekazywanie dzieciom oraz ich rodzicom materiałów o charakterze pomocowym wraz ze wskazówkami do wykonania zadania (za pośrednictwem poczty służbowej, dziennika elektronicznego, programu G-Suite lub do odbioru fizycznego w sekretariacie szkoły).
- Nauczyciel-specjalista informuje rodziców uczniów o formie realizowania zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Ustalony dla ucznia tygodniowy wymiar godzin z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej pozostaje bez zmian – uwzględnia on łącznie: bezpośredni kontakt ucznia ze specjalistą oraz czas realizacji przeznaczony na zaproponowane i przesłane przez nauczyciela zadania.
- Do szczególnych zadań specjalistów (pedagog, logopedy) w okresie czasowego ograniczenia działalności szkoły należy:
– zdalne realizowanie zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
– pozostawanie do dyspozycji uczniów oraz rodziców w postaci konsultacji online (za pośrednictwem programu G-Suite) oraz kontakt poprzez e-dziennik lub pocztę służbową;
– rozpowszechnianie (np. poprzez zamieszczanie na stronie internetowej szkoły, wysyłanie drogą mailową) materiałów profilaktycznych, edukacyjnych oraz artykułów odpowiadających bieżącym potrzebom uczniów, rodziców oraz nauczycieli.